Den satans höga klacken


Blåsor och blossande röda fotsulor är en självklarhet efter en utekväll i skyhöga klackar. Men kan vi kvinnor byta ut de älskade klackarna mot ett par flats för att slippa smärtande fötter? Eller är det ett big NO-NO inom modevärlden?

Klackarna har genom åren bara stigit i höjd som om vi tjejer tävlade i centimetrar. Ju högre höjder och ju smärtsammare skor verkar betecknas som de snyggaste. Det ser snyggt ut på fest men, handen på hjärtat, så kan en stor mängd av oss knappt stå i dem, om ens dansa.

Lösningen heter ballerinaskor trots att vi tjejer vägrar höra det. Vi kvinnor älskar de högklackade plågorna alldeles för mycket för att byta ut dem mot ett par flats. Flats är nästan tabubelagda vid festligheter för då är det den satans höga klacken som gäller.

Men varför är det så? Jag står inför I-ländernas näst största kvinnliga dilemma. Är outfiten fortfarande lika snygg utan högklackat? Eller faller den bara platt som fötterna i de klacklösa skorna?

Kommentarer
Postat av: Jennie

hej!

vill du ha en ny bloggdesign?

kontakta mej :D

kram

2009-12-12 @ 23:19:31
URL: http://jennsiii.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mina klackar jag hade på mig igår var skyhöga, skitsnygga och bekvämma! inte en enda blåsa och jag kunde lätt dansa!

Ett plus: jag vart lite längre opch kunde se dig lite bättre ;) haha :D

2009-12-17 @ 20:44:11
Postat av: Sandra

Haha vilken av mina shortyprinsessor är det som kommenterar då? :-)

2009-12-17 @ 23:00:25
URL: http://sandrabysandra.blogg.se/
Postat av: Elise

Intressant sida! Det märks att du gillar att blogga!

Svar: Oj, tack snälla du :) Det var länge sedan jag var inne på den här sidan eftersom jag numera bloggar på en annan. Vad glad jag blev av din kommentar :)Mvh// Sandra
Sandra

2012-09-12 @ 11:24:02
URL: http://allaprivatlan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0